VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
http://www.sashe.sk/MiLi_obchodik
Úvodné ustanovenia:
1. Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho. Platia pre nákup v internetovom obchode www.sashe /MiLi_obchodik a www.miliobchodik.sk, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť sme MiLi, s. r. o., Fraňa Kráľa 21, 811 06 Bratislava (adresa je len poštovým kontaktom a na uvedenej adrese sa nenachádza kamenná predajňa), IČO: 54294665, DIČ: 2121628806, zapísaná na Okr. súde Bratislava I, oddiel Sro, vložka 157737/B (ďalej len „predávajúci“ v príslušnom tvare), uzatvorený prostredníctvom systému elektronického obchodu www.sashe.sk/MiLi_obchodik alebo www.miliobchodik.sk (ďalej len "systém" alebo „SAShE“ v príslušnom tvare).
2. Vytvorením a potvrdením objednávky na internetovej stránke www.sashe.sk/MiLi_obchodik dáva kupujúci súhlas s týmito Obchodnými podmienkami a tieto sú platné až do zverejnenia nových Obchodných podmienok.
3. Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá si od predávajúceho objednala tovar prostredníctvom systému (ďalej len „kupujúci“ v príslušnom tvare).
4. Spotrebiteľom v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka sa rozumie kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti (ďalej len „spotrebiteľ“v príslušnom tvare).
5. Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, nie je spotrebiteľom. Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom (fyzická alebo právnická osoba, ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka.
6.Tovarom sa rozumejú produkty, ktoré sú v aktuálnej ponuke predávajúceho pre nákup prostredníctvom systému.
7. Objednávkou sa rozumie jednostranný právny úkon, ktorý adresuje kupujúci predávajúcemu s cieľom získať ním ponúkaný tovar.
8. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného predávajúcim v systéme, uzavretá spôsobom uvedeným v časti 2 týchto VOP.
1.Všeobecné ustanovenia
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky platia pre nákup prostredníctvom systému elektronického obchodu www.sashe.sk. Účelom je vymedziť a spresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej.
1.2 Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú upravené v týchto VOP a Reklamačnom poriadku predávajúceho, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov.
1.3 Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu prostredníctvom správ na www.sashe.sk a súhlasí s ňou. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy sa nelíšia od základnej sadzby (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) a kupujúci si ich hradí sám.
2. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
2.1 Všetky objednávky podané prostredníctvom internetovej predajne predávajúceho sú považované za záväzné. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom považujúc ich za súčasť zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim.
2.2 Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva skutočne vzniká v momente prevzatia objednaného tovaru kupujúcim.
2.3. Uzavretím kúpnej zmluvy sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar (ak je skladom) v požadovanej kvalite, množstve a dohodnutej cene (cene platnej v čase odoslania objednávky kupujúcim predávajúcemu). Kupujúci sa zaväzuje dodaný tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu a náklady na doručenie tovaru. V prípade, že predávajúci nie je schopný dodať všetok objednaný tovar kupujúcemu, tento tovar zamietne v objednávke. Kupujúci musí čiastočne vybavenú objednávku akceptovať ešte pred jej odoslaním.
2.4 Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých objednávkových formulárov predpísaných údajov a náležitostí a odsúhlasenie obsahu objednávky. Osoba posielajúca objednávku je povinná vyplniť údaje v objednávke podľa požadovaných polí a to meno, priezvisko, adresu dodania, spôsob platby, prípadne napísať poznámku k objednávke. Kupujúci je povinný uviesť správne, úplné a pravdivé údaje.
2.5 Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávkovom formulári. Pri udaní neúplnej adresy dodania a neuvedenia mena kupujúceho bude objednávka zamietnutá.
2.6 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru s odkladacou podmienkou úplného zaplatenia kúpnej ceny spolu s nákladmi predávajúceho spojených s predajom, ktoré znáša kupujúci.
2.7 Vyplnením objednávkového formulára či odoslaním záväznej objednávky v rámci internetového obchodu kupujúci dáva predávajúcemu súhlas so zhromažďovaním a archivovaním osobných údajov o kupujúcom a o jeho nákupoch (viď. Ochrana osobných údajov zákazníkov).
2.8 Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením predávajúcim. Po záväznom potvrdení objednávky iba v prípade, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania.
2.9 Predávajúci má právo stornovať objednávku, pokiaľ kupujúci neodpovedá na poštu, ktorú si od predávajúceho prečítal a v ktorej ho predávajúci vyzýva na spresnenie objednávky.
2.10 Nie je dovolené posielať kontaktné údaje ohľadne predaja mimo systému. Predajca je viazaný zmluvou s prevádzkovateľom systému a priamym predajom, prípadne osobným stretnutím riskuje zrušenie svojho konta a obchodu na SAShE.
3. Cena a platobné podmienky
3.1. Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu a to buď pred odoslaním samotnej objednávky alebo pri dodaní vo forme dobierky pri prevzatí dobierky. Za dodanie objednaného tovaru je kupujúci povinný zaplatiť riadne a včas predávajúcemu kúpnu cenu podľa bodu 3.2 tohto článku, platnú v čase vystavenia objednávky predávajúcemu.
3.2 Kúpnou cenou za tovar je cena zverejnená na stránke predávajúceho. Cena je uvádzaná vrátane DPH, pokiaľ nie je napísané inak. Predávajúci nie je platcom DPH. Cena tovaru je uvádzaná za jednotku (kus, meter, centimeter, set, sada), pokiaľ v popise nie je uvedené inak.
3.3 V kúpnej cene podľa bodu 3.2 tohto článku nie sú zahrnuté náklady na doručenie zakúpeného tovaru na miesto určené kupujúcim (poštovné). Cena za dodanie tovaru je hradená kupujúcim osobitne podľa platného cenníka.
3.4 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien. Pokiaľ však je tovar objednaný, platí cena, za ktorú si ju kupujúci objednával bez ohľadu na neskoršie zmeny.
3.5 Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že súhlasí s výškou ceny za objednaný tovar vrátane nákladov za dodanie tovaru.
3.6 Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný a dodaný tovar,
b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,
c) prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní a potvrdiť neporušenosť ako aj dodanie veci svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby na dodacom liste alebo doručenke.
3.7 Kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu spôsobom, ktorý si zvolil v objednávke.
3.8 Spôsoby úhrady za objednaný tovar:
a) platba vopred prostredníctvom elektronického bankovníctva alebo vkladom na účet. Platbu vopred kupujúci vykoná až po tom, ako mu príde e-mailom potvrdenie objednávky. Ak kupujúci pri platbe vopred neuhradí objednaný tovar do 7 pracovných dní odo dňa potvrdenia objednávky, predávajúci má právo zrušiť rezerváciu tovaru pre kupujúceho a požiadať SAShE o jej stornovanie. Zároveň zaniká zmluvný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim. Pri bezhotovostnom prevode sa kúpna cena považuje za zaplatenú okamihom pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho.
b) na dobierku (v hotovosti pri prevzatí tovaru od doručovateľa), pričom si predávajúci vyhradzuje právo odmietnuť spôsob platby na dobierku u kupujúceho s negatívnymi hodnoteniami.
3.9 V prípade zvolenia si možnosti platby vopred prostredníctvom elektronického bankovníctva pred odoslaním tovaru, sa Vám po zadaní objednávky zobrazí číslo účtu a variabilný symbol, pričom tovar bude odoslaný po pripísaní sumy na bankový účet predávajúceho.
3.10 Faktúru predávajúci vystaví na SAShE. Kupujúci si ju môže stiahnuť zo sekcie moje objednávky. Faktúra nie je štandardne kupujúcemu dodaná spolu s tovarom. V prípade, že kupujúci vyžaduje od predávajúceho faktúru v papierovej podobe, oznámi mu to v poznámke pri objednávaní tovaru. Faktúra slúži zároveň ako daňový doklad a dodací list. Fakturovaný bude objednaný tovar a prepravné náklady.
3.11 V prípade, ak kupujúci zaplatil kúpnu cenu a dodaný tovar vrátil je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy (t.j. odo dňa, keď tovar spolu s príslušnými dokladmi bol doručený predávajúcemu).
4.Doprava a dodacie podmienky
4.1. Dodávky tovaru sú vybavované v najkratších možných lehotách v závislosti od dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho.
4.2 Tovar je expedovaný bez zbytočného odkladu obvykle v lehote do 5 pracovných dní odo dňa pripísania úhrady ceny tovaru na účet predávajúceho resp. doručenia platnej objednávky (v prípade dobierky) v závislosti od dostupnosti tovaru v internom sklade predávajúceho, prípadne na sklade dodávateľov.
4.3 Informácie o stave vybavovania objednávky sa zobrazujú zaregistrovaným účastníkom (kupujúcim) po ich prihlásení a kliknutí na ikonu objednávky. Stavy „Čaká na vybavenie“ a „Vybavuje sa“ znamenajú, že objednávka bola prijatá a momentálne sa pracuje na jej skompletizovaní. Stav „Odoslaná“ znamená, že objednávka bola odovzdaná na doručenie.
4.4 Samotné doručenie v rámci Slovenskej republiky trvá 1-4 pracovné dni v závislosti od typu zásielky. Vzhľadom na to, že doručenie závisí aj od konania tretích strán, predávajúci nemôže napriek svojej snahe garantovať ich dodržanie vo všetkých prípadoch.
4.5 Predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené tretími stranami / prepravcami. Za poškodenie zásielky zavinené prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca. Takéto prípady rieši predávajúci dodaním nového tovaru kupujúcemu po zaplatení všetkých škôd prepravcom.
4.6 V prípade, ak objednaný tovar nie je možné kupujúcemu dodať (ak sa v objednávke nachádza tovar, ktorý sa medzičasom vypredal inými kanálmi ako cez SAShE), predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne informuje kupujúceho zaslaním správy. Ak kupujúci nemá záujem o čiastočné splnenie objednávky (dodanie dostupného tovaru) a ak nedôjde medzi predávajúcim a kupujúcim k dohode o náhradnom plnení za nedostupný tovar, kúpna zmluva sa od počiatku zrušuje. Stornovanie objednávky oznámi kupujúci prostredníctvom správy. Predávajúci požiada SAShE o jej stornovanie. Objednávka sa považuje za stornovanú až keď tak učiní SAShE.
4.7 Dodanie tovaru sa uskutočnuje prednostne prostredníctvom doručovateľa: Slovenskej pošty, a.s. (ďalej len doručovateľ), doporučene 2. triedou.
4.8 Na požiadanie kupujúceho môže predávajúci odoslať tovar aj nedoporučene po pripísaní sumy na účet predávajúceho, pričom predávajúci nie je zodpovedný za stratu tovaru spôsobenú doručovateľom a ani nie je povinný nahradiť stratený tovar a ani vrátiť prijatú sumu za tovar, nakoľko sa nedá dokázať, že k strate naozaj došlo a kto ju spôsobil. Predávajúci nie je schopný reklamovať tovar, ktorý bol odoslaný nedoporučene.
4.9 Poštovné v rámci v Slovenskej republiky je účtované podľa ceny objednávky kupujúceho a spôsobu platby. O výške poštovného je kupujúci informovaný pred uzatvorením zmluvy v procese tvorby objednávky pri výbere spôsobu doručenia a platby.
4.10. Cena dopravy zahŕňa cenu poštovného a balného. Pri platbe vopred je cena dopravy 1,75 Eur a pri dobierke 2,50 Eur. Pri zasielaní do zahraničia sú tieto ceny dojednané osobitne v mailovej komunikácii medzi predávajúcim a kupujúcim.
4.11 Tovar bude kupujúcemu doručený na adresu, ktorú uvedie v objednávkovom formulári. Dodacia adresa môže byť iná ako fakturačná adresa.
4.12 Pokiaľ sa zásielka vráti ako nedoručená z dôvodu uvedenia zlej adresy, zlého mena a pod. a pošta adresáta nenašla zákazník o tomto bude upovedomený internou správou, pričom odpoveď na výzvu predávajúci očakáva do 7 kalendárnych dní.
4.13 V prípade opätovného doručenia nedoručenej zásielky podľa bodu 4.12 bude k celkovej sume doúčtované opätovne poštovné a balné ako pri odoslaní prvej objednávky.
4.14 Nedoručiteľné a vrátené zásielky na dobierku bude možné opätovne odoslať len na základe úhrady vopred.
4.15 V prípade nedoručenia bez zavinenia predávajúceho (pošta adresáta nenašla, nevyrozumela o uložení zásielky, zákazník zásielku nedopatrením alebo úmyselne neprevzal, a pod.) a vrátenia zásielky predávajúcemu bude objednávka kupujúcemu stornovaná a pre tohto kupujúceho bude možné do budúcnosti zaslanie tovaru len po úhrade vopred na bankový účet predávajúceho.
5. Vrátenie tovaru a reklamovanie tovaru
5.1 Zakúpený tovar je kupujúci oprávnený v zmysle § 12 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji vrátiť do 7 pracovných dní od jeho prevzatia aj bez udania dôvodu. Tovar je potrebné v uvedenej lehote doručiť na doručovaciu adresu predávajúceho: Lucia Ivánková, Fraňa Kráľa 21, 811 05 Bratislava. Zásielka musí obsahovať krátku žiadosť, z ktorej je zrejmé, že kupujúci tovar vracia. Daňový doklad je možné vytlačiť zo SAShE.
5.2 Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom (fyzická alebo právnická osoba, ktorá koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania), postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka.
5.3 Postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim prostredníctvom systému pozri článok 9 týchto VOP.
6.Ochrana osobných údajov zákazníkov
6.1. Podmienkou vybavenia Vašej objednávky je evidovanie Vašich osobných údajov. Poskytnutie osobných údajov je nepovinné, dobrovoľné, ale v prípade ich neposkytnutia nebude možné uspokojiť Vaše požiadavky a umožniť Vám nákup v internetovom obchode predávajúceho.
6.2. Predávajúci rešpektujúc súkromie osôb sa zaväzuje zhromažďovať iba tie osobné identifikačné údaje (informácie, ktoré umožňujú alebo uľahčujú identifikáciu ktorejkoľvek osoby, napr. meno, bydlisko, e-mail...), ktoré mu kupujúci sám a dobrovoľne poskytnete, a ktoré nevyhnutne potrebuje za účelom poskytovania čo najlepších služieb. Osobné údaje, ktoré sú súčasťou objednávky a boli predávajúcemu oznámené v priebehu registrácie zákazníka, sú predávajúcim považované za dôverné a sú chránené proti zneužitiu.
6.3. Zaslaním záväznej objednávky udeľuje kupujúci predávajúcemu časovo neobmedzený súhlas so spracovaním osobných údajov. Predávajúci zaznamenáva a spracováva poskytnuté osobné údaje kupujúceho za účelom obchodu a služieb. Predávajúci sa zaväzuje, že poskytnuté osobné údaje použije výlučne k tomu, aby sa s kupujúcim spojil s cieľom komplexne splniť požiadavky a potreby kupujúceho a neustále zlepšoval svoje služby.
6.4. Predávajúci sa zaväzuje, že informácie o osobných údajoch, získané prostredníctvom internetového obchodu, neposkytne tretím osobám, nepredá a ani neprenajme, pokiaľ takáto skutočnosť nebude predmetom vzájomnej dohody pred uskutočnením obchodu.
6.5. Predávajúci môže použiť osobné údaje výlučne pre potreby štatistických analýz, rozborov alebo správ, za podmienky, že z takto získaných dát nebude možné získať žiadne identifikačné osobné údaje konkrétnej osoby.
6.6. Predávajúci je nútený zverejniť nevyhnutnú časť osobných údajov kupujúceho prepravným spoločnostiam, ktoré zabezpečujú prepravu tovaru až ku kupujúcemu na základe záväznej objednávky. Tieto spoločnosti zodpovedajú za ochranu osobných údajov kupujúceho v súlade s platným právnym poriadkom SR.
6.7. Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné a nepovinné. Predávajúci bude Vaše osobné údaje prijímať, používať, ukladať a vyraďovať v súlade s príslušnými vnútornými smernicami predávajúceho, najmä však v súlade so zákonom č.428/2002 Zb. o ochrane osobných údajov. Podľa ustanovenia § 20, ods. 3 zákona o ochrane osobných údajov je kupujúci oprávnený kedykoľvek písomne namietať proti ďalšiemu spracovaniu, resp. využívaniu osobných údajov kupujúceho a to aj v prípade poštového, faxového, elektronického alebo telefonického styku.
6.8. Predávajúci uchováva osobné údaje kupujúceho a tieto sú chránené pred neoprávnenými zásahmi, najmä zneužitím alebo zverejnením spôsobom, ktorý je taxatívne stanovený v príslušnej vnútornej smernici predávajúceho.
7. Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy
7.1 Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa § 10 zákona č. 108/2000 Z.z..
7.2 Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy v zmysle bodu 7.1 je kupujúci povinný vyplniť protokol o Odstúpení od kúpnej zmluvy a informovať o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy predávajúceho jednoznačným vyhlásením, a to listom zaslaným poštou, doporučenou listovou zásielkou na adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP. Na tento účel môže kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je uverejnený v týchto VOP.
7.3 Protokol o odstúpení od kúpnej zmluvy musí obsahovať číslo objednávky, číslo vystavenej faktúry, meno a priezvisko, dátum nákupu a číslo účtu, resp. adresou pre vrátenie peňazí poštovou poukážkou.
7.4 Podmienky pre možné vrátenie tovaru – tovar musí byť v pôvodnom nepoškodenom obale, tovar nesmie javiť známky používania a opotrebovania, musí byť vrátený nepoškodený, tovaru musí byť kompletný a musí byť zaslaný spolu s dokladom o kúpe a Protokolom o odstúpení tovaru uvedenom v bode
7.5 Tovar je povinný kupujúci zaslať doporučene, nakoľko predávajúci neručí za jeho prípadnú stratu na ceste k predávajúcemu. Zásielky na dobierku nebudú kupujúcim akceptované a prevzaté.
7.6 V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok predávajúci nebude akceptovať odstúpenie od Kúpnej zmluvy a tovar bude kupujúcemu na jeho náklady odoslaný späť.
7.7.V prípade, ak tovar odovzdaný kupujúcemu nezodpovedá kvalite uvádzanej v galérii predávajúcim na jeho internetovej stránke SAShE, je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 2 pracovných dní od prevzatia tovaru a zaslaním fotografie s reklamovaným tovarom. V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok predávajúci nebude akceptovať odstúpenie od Kúpnej zmluvy a tovar bude kupujúcemu na jeho náklady odoslaný späť.
7.8 Po odstúpení od zmluvy vráti predávajúci kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil kupujúci v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, akým bola uhradená kúpna cena a súvisiace náklady kupujúcim, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
7.9 Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
7.10 V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný zaslať tovar späť alebo ho priniesť na adresu predávajúceho uvedenú v týchto VOP najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
7.11 Pre odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúcich - podnikateľských subjektov sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
7.12 Kupujúci môže bez peňažnej sankcie stornovať výlučne svoju objednávku uskutočnenú prostredníctvom objednávkového formulára „Objednávka“, a to do 24 hodín odo dňa zadania platobného príkazu na zaplatenie kúpnej ceny, najneskôr však pred pripísaním kúpnej ceny na účet predávajúceho a zároveň je povinný o uvedenej skutočnosti písomne upovedomiť predávajúceho. Predávajúci sa zaväzuje do 14 dní vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, ak došlo k jej pripísaniu na účet predávajúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú na náhradnom plnení. V prípade akceptácie cenovej ponuky predávajúceho zaslaním potvrdzujúceho emailu, stornovanie nie je možné.
7.13 Ak dôjde k stornovaniu objednávky po pripísaní kúpnej ceny na účet predávajúceho, prípadne ak kupujúci nesplní svoju oznamovaciu povinnosť v zmysle bodu 7.3, predávajúci nie je povinný storno objednávky akceptovať a má sa za to, že kúpna zmluva bola riadne uzatvorená.
7.14 Kontaktné údaje predávajúceho pre prípad odstúpenia od zmluvy alebo reklamácie podľa nasledujúceho článku sú nasledovné: Lucia Ivánková, Fraňa Kráľa 21, 81105 Bratislava, tel. 0908769903, mailová adresa: luciakubis@gmail.com
8. Oznámenie o splnení povinnosti podľa zákona č. zákona č. 119/2010 Z. z. o obaloch v znení neskorších predpisov
8.1 Plnenie povinnosti zberu, zhodnocovania a recyklácie odpadov z obalov je zabezpečené príslušnou zbernou službou v mieste podnikania.
9. Reklamačný poriadok
9.1.V zmysle platného Občianskeho zákonníka je na každý tovar poskytovaná záruka 2 roky.
9.2. Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok.
9.3. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
9.4. Zo záruky sú vyňaté chyby a poškodenia výrobku a tovarov, ktoré vznikli nesprávnym zaobchádzaním, nesprávnym používaním, nesprávnym ošetrovaním výrobku, k vade došlo mechanickým poškodením, používaním tovaru v nevyhovujúcich podmienkach (vlhkosťou, chemickými a mechanickým vplyvom), zanedbaním starostlivosti o údržbu, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, vady vzniknuté pri živelnej pohrome, vady sa nevzťahujú ani na bežné opotrebovanie tovaru alebo jeho častí a podobne. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
9.5. Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
9.6. Pri reklamácii je kupujúci povinný preukázať, že tovar bol zakúpený u predávajúceho a to originálom alebo kópiou kupnopredajnej zmluvy – faktúry.
9.5. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu do 30 kalendárnych dní odstrániť. Pri doručení tovaru kuriérskou službou alebo poštou je kupujúci povinný na mieste prevzatia tovaru spísať so zamestnancom doručovateľa protokol o zistených zjavných vadách: o nekompletnosti zásielky, mechanickom poškodení tovaru, jeho obalu, príp. iných zjavných vadách. Neskoršie reklamácie týkajúce sa zjavných vád tovaru, zistiteľných pri prevzatí tovaru a nekompletnosti tovaru a dokladov, nemožno uznať a takáto reklamácia bude považovaná za neoprávnenú. Predávajúci za zjavené vady zistiteľné pri prevzatí tovaru a nekompletnosť odovzdaného tovaru a dokladov nezodpovedá ani v prípade, ak kupujúci nevyužije právo vykonať prehliadku tovaru pri jeho prevzatí.
9.6. V ostatnom platia pre zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru ustanovenia všeobecne záväzných právnych predpisov.
9.7. V prípade, ak kupujúci pri uplatnení reklamácie neodovzdá všetky vyžadované doklady, príp. tieto nie sú čitateľné alebo odovzdávaný tovar nie je kompletný, reklamačné konanie začína až dňom odovzdania kompletného tovaru a všetkých požadovaných dokladov. Ak kupujúci ani na výzvu predávajúceho nedoplní chýbajúce doklady a tovar, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú. Kupujúci má právo na úhradu poštovných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie, maximálne však v rozsahu poštovného doporučene Slovenskej pošty.
10 Záverečné ustanovenia
10.1 Tieto VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia v internetovom obchode predávajúceho na SAShE. Písomnou dohodou medzi kupujúcim a predávajúcim môže byť vylúčené použitie týchto VOP, prípadne jednotlivých ich ustanovení.
10.2 Zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa posudzujú podľa VOP platných v čase vzniku zmluvného vzťahu (uzavretia kúpnej zmluvy).
10.3 Predávajúci si vyhradzuje právo tieto VOP kedykoľvek zmeniť bez predchádzajúceho upozornenia.
10.4 Ak sa preukáže, že niektoré z ustanovení VOP a/alebo zmluvy je neplatné alebo neúčinné, nemá takáto neplatnosť alebo neúčinnosť za následok neplatnosť alebo neúčinnosť ďalších ustanovení zmluvy/VOP. V takomto prípade sa strany zaväzujú bezodkladne nahradiť takéto neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým tak, aby bol zachovaný účel, sledovaný príslušným neplatným či neúčinným ustanovením v čase jeho prijatia, resp. uzatvorenia tejto zmluvy.
10.5 Tieto VOP a všetky kúpne zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
10.6 Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia.
10.7 Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexami správania.
10.8. Ak nie je uvedené inak, tovar nie je vhodný pre deti do 3 rokov. Prehltnutie alebo vdýchnutie malých častí môže spôsobiť udusenie. Pre staršie deti je potrebný dozor dospelej osoby.
V Bratislave dňa 6.1.2021
Orgán dozoru a dohľadu:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P. O. Box 5, Bratislava 27
tel. č.: 02/ 58272 172-3, 02/58272 104
fax č.: 02/ 58272 170
e-mail: ba@soi.sk
Protokol na odstúpenie od kúpnopredajnej zmluvy
(riaďte sa pokynmi uverejnenými vo Všeobecných obchodných podmienkach predávajúceho)
Predávajúci: sme MiLi, s. r. o., Fraňa Kráľa 21, 811 06 Bratislava.
Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy číslo ..................................... (uveďte variabilný symbol faktúry)
Názov vráteného tovaru: ...........................................................................................
........................................................................................................................................
Dôvod vrátenia tovaru:
........................................................................................................................................
Dátum prijatia tovaru kupujúcim:
........................................................................................................................................
Meno a priezvisko kupujúceho:
........................................................................................................................................
Adresa kupujúceho:
........................................................................................................................................
Číslo účtu /pre prípad vrátenia peňazí/:
........................................................................................................................................
________________ _________________________
dátum podpis kupujúceho
Protokol na reklamáciu tovaru
(riaďte sa pokynmi uverejnenými vo Všeobecných obchodných podmienkach predávajúceho)
Predávajúci: sme MiLi, s. r. o., Fraňa Kráľa 21, 811 06 Bratislava).
Týmto oznamujem, že reklamujem tovar číslo faktúry ..................................... (uveďte variabilný symbol faktúry)
Názov reklamovaného tovaru: ...........................................................................................
........................................................................................................................................
Dôvod reklamácie tovaru:
........................................................................................................................................
Dátum prijatia tovaru kupujúcim:
........................................................................................................................................
Meno a priezvisko kupujúceho:
........................................................................................................................................
Adresa kupujúceho:
........................................................................................................................................
Číslo účtu /pre prípad vrátenia peňazí/:
........................................................................................................................................
________________ _________________________
dátum podpis kupujúceho